Brev:
Min datter har jernmangel
3. oktober 2008
Alder:
12 mdr.
Min datter har jernmangel
Hej
Min datter på 1 år, har siden hun var 2 måneder ikke taget så meget på i vægt. Hun bliver nu fulgt af en børnelæge og det går heldigvis den rigtige vej. Hun vejer nu 8350 gram.
Hun har været igennem en række undersøgelser og har fået konstateret en for lav blodprocent, den er 6,6. Derfor er vi startet med at give hende jerndråber igen.
Mit spørgsmål er - hvad kan det skyldes at hun har jernmangel?
Vi har ikke givet hende dem fra 10-mdr's alderen, hvor vi i stedet har dækket hendes behov vha modermælkserstatning og vælling.
Hvordan sammensætter vi bedst hendes kost, så hun får lidt ekstra jern i en periode?
På forhånd tak, Rikke